Tiden_scoutportal_4

Kårläger 2024 Ur led är tiden!

Andra helgen i juni är det dags för årets kårläger i Landvetter scoutkår. I år åker vi till Apelhult som är Västgöta södra scoutdistrikts lägerområde. Det kommer bli en långhelg med massor av skoj aktiviteter!

Kårläger 2024 Ur led är tiden! | 6 juni till 9 juni 2024 – Apelhult – Rydal

Det kommer bli en långhelg med massor av skoj aktiviteter!
Kårlägret är även avslutningen av scoutterminen så på söndagen den 9 juni kommer även kåravslutningen att hållas.

NÄR:

• Upptäckare (åk 4-5), Äventyrare (åk 6-8) och Utmanare torsdagen den 6 juni 09:00 till söndagen den 9 juni 15:00.
  • Spårare (åk 2-3) fredagen den 7 juni 09:00 till söndagen den 9 juni 15:00.

MAT:

Landvetter scoutkår skaffar all mat som vi lagar tillsammans.

BOENDE:

Scoutkårens tält men de äldsta scouterna bor sannolikt i vindskydd. Bra sovsäck och varma nattkläder är en förutsättning för ett lyckat läger.
Scouterna sover olika stora tält, uppdelat i åldersgrupper och kön. Ledarna sover i scoutkårens ledartält i närheten till scouterna. Ledare kan om de vill ta med egna tält.

ANMÄLAN:

Bindande anmälan görs på https://forms.office.com/e/dws0sKfWkk senast 2024-04-30 men gärna redan nu.

Föräldrar får gärna följa med och vi uppskattar och behöver den hjälp vi kan få från er. Fyll då i egen anmälan.

Som policy har vi att alla ledare och föräldrar som åker med ska gå kursen trygga möten samt visat upp registerutdrag. Mer info finns här https://landvetter.scout.se/for-ledare/trygga-moten-registerutdrag

Mer praktisk information kommer senare när lägret närmar sig, såsom detaljerad info om avfärd/ankomst osv.

KOSTNAD:

Upptäckare, Äventyrare och Utmanare 400 kr, Spårare 300 kr, ledare/förälder hela lägret 280 kr, ledare/förälder fredag till söndag 210 kr.
Betalning görs till kårens Swish-nummer 123 190 66 43 (Läger och hajk).
Ange Tiden 2024, belopp, deltagarens namn och avdelning/förälder/ledare.
Använda gärna Swish-QR-koden här intill.
Om man vill åka med men inte känner att det finns pengar? Scouterna vill att scouter ska åka på läger! Det finns en fond att söka pengar från https://www.scouterna.se/bli-scout/kostnad/scouternas-stodfond. Det går att söka pengar till både lägeravgift och till utrustning. Vi hjälper gärna till om det behövs.

TRANSPORT:

Föräldrar ansvarar för skjuts till och från lägret, och vi kommer försöka samåka så mycket det går. Redan nu vid anmälan behöver vi veta hur många föräldrar som har möjlighet att skjutsa och i så fall hur många platser ni har i bilen.

Vi kommer att samlas i Landvetter för att ta närvaro och sedan en gemensam avfärd. Mer info om tid för samling kommer närmare lägret.

Föräldramöte

Inför lägret har vi ett föräldramöte torsdagen den 25 april kl 18:30 på scoutgården. Vi kommer berätta mer om lägret och det kommer finnas möjlighet att svara på frågor.

Packlista

Packlista för lägret finns här: Packlista tiden 2024

Förklaringar och förtydliganden om packlistan: kommentarer till packlista

AVBOKNINGSVILLKOR:

1. Sjukanmälan mer än 48 timmar före avresa – 100 % återbetalning *
  2. Sjukanmälan mindre än 48 timmar före avresa – 50 % återbetalning *
  3. Avanmälan mer än 5 dygn före avresa – 100 % återbetalning *
  4. Avanmälan mindre än 5 dygn – 0 % återbetalning *

* Avdrag görs för de kostnader som kåren redan haft för deltagarens deltagande som inte är återbetalningsbara vid tillfället för avanmälan.

Har ni frågor så är ni välkomna att kontakta oss i lägerkommittén.

Lägerkommittén Kårläger 2024, karlager@landvetterscout.se