Scoutlabbet

Prova på scouting!

Scoutlabbet

För barn som nu går i årskurs 1 och 2

Var med & testa på scouting tillsammans med oss i Landvetter scoutkår. Hos oss kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Scouterna lovar äventyr och kompisar!

Sedan 2020 anordnar vi något som vi kallar för Scoutlabbet där barn i åk 1 och 2 får prova på scouting. Scoutlabbet är kostnadsfritt och går ut på att man får prova på scouting tre veckor i rad under 1 timma per möte.

När: Tre tisdagar. Den 11/6, 18/6 och 25/6 2024

Tid:
Tiderna är ännu inte helt spikade än, men det blir under sen eftermiddag/tidig kväll.

Plats: Scoutgården i Landvetter (Gamla Härkeshultsvägen 2)

Anmälan till scoutlabbet: Amäl ditt barn här

Övrig info:
Kläder efter väder då vi är utomhus. Det kan bli fullbokat & vi erbjuder platserna i anmälningsordning.
Vid första tillfället kommer vi att hålla en informationsträff för de vuxna. Då bjuder vi på kaffe och kaka medan barnen provar på scouting. De två sista tillfällena behöver ej föräldrar vara med (men de som vill får självklart stanna kvar)

Om ditt barn inte fått plats i Scoutlabbet, men ändå är intresserad av att testa på scouting, så är ni välkomna att anmäla er inför höstens terminstart. Anmälan finns på sidan Bli scout.