För scouter

Vårterminen 2024

Under vecka 3 och 4 så startar vi vårterminen. Ledarna för respektive avdelning kommer skicka ut ett mail med information om vilken dag och tid som varje avdelning startar.

Om du har någon förälder (eller far- morförälder) som vill vara med och hjälpa till så är de välkomna. Kontakta en ledare för mer information och vilka rutiner som gäller.

Kortfattad praktisk information:

Kläder efter väder är viktigt

Oavsett väder så planerar vi att vara ute varje möte.

Hämtning och lämning

Hämtning och lämning ska EJ ske vid scoutgården! Vi har ont om plana lekytor och vi brukar därför använda oss av scoutgårdens parkering för att leka på och ha samlingar utomhus. Parkeringen är dessutom ganska liten. Ni behöver därför parkera vid Västergärdes förskola eller Förskolan Salmered.

Har ni ändrade kontaktuppgifter?

Scouterna får inte automatiska ändringar. Gå helst in i medlemsregistret Scoutnet och logga in med den mejladress ni får mejl till från scoutkåren. Där kan man beställa nytt lösenord om man glömt det eller inte har något. Meddela annars era ledare om ni får ändrad adress, e-post, telefonnummer eller annat. Det är viktigt att vi har rätt kontaktuppgifter ifall det händer något på ett möte och vi behöver ha tag i er.

Är scouting inte så kul längre?

Är det så att ert barn vill sluta i scouterna, ta då kontakt med scoutens ledare och tala om att scouten slutar. Det går också bra att fylla i detta formulär.

För GDPR-information, se information här »

Mer info för nedladdning

Ladda gärna ner vårt fullständiga informationsblad. Här hittar du mer detaljerad information om bl.a medlemsavgift, försäkring, scoutdräkt mm
Ladda ner informationsbladet här »