Bli ledare!

Landvetter är en relativt stor scoutkår med många engagerade ledare, men vi har också väldigt många unga scouter och vill alltid ha in fler ledare.

Vill komma ut i naturen? Gillar att jobba med ungas utveckling? Då skall du anmäla ditt intresse för att bli ledare hos oss.

Att vara scoutledare kräver ingen tidigare erfarenhet av scouting. Det viktigaste är att du har ett engagemang för att stötta och inspirera barn och ungdomar samt att vara en god förebild för dem.

Du kommer inte stå ensam; vår scoutkår är en av de större med en rikedom av kunskap och erfarenhet att dela. Vi hjälps åt och lär av varandra. Dessutom erbjuder Scouterna centralt många utbildningar som täcker allt från friluftsliv till ledarskap och personlig utveckling, vilka vi i kåren brukar bekosta.

Kontakta oss på kontakt sidan så återkommer vi.