Hero-valberedning

Vi söker just dig!

Är du intresserad av att driva kåren framåt? Då skall du fortsätta läsa.

Info från valberedningen

Inför nästa verksamhets år så söker valberedningen nu ett antal personer som skulle vara intresserade att ta en förtroendepost inom Landvetter Scoutkår. Det finns flera roller som ska tillsättas och alla är möjliga att söka så länge man är medlem i Landvetter scoutkår.

Målbilden för personerna som eftersöks till styrelsen är att personen är engagerad och intresserad att utveckla kåren framåt. Erfarenhet inom styrelsearbete är inget krav men givetvis är det ett positivt tillskott. Arbetsnivån är ett möte i månaden samt visst utredningsarbete emellan de mötena, därefter är det upp till egen vilja och intresse att vara mer involverad.

Revisor och Revisor suppleant är en granskande roll för att se över kårens ekonomi, vilket är på lekmannan nivå. Lekmannanivå innebär att personen som blir revisor eller revisor suppleant har ingen kravbild på sig vara utbildad inom ekonomi, men det är en klar fördel om man har en viss ekonomisk bakgrund. Revisorarbetet är koncentrerat till perioden efter verksamhets året, dock är det rekommenderat att synka återkommande med kårens kassör.

Valberdningens uppgift är att söka, utreda och rekommendera lämpliga representanter på de poster som går upp får val inför kommande verksamhetsår.

De roller vi söker:

1 Vice Ordförande – val för 2,5 år
2 Ledamöter – val för 1,5-2,5 år (periodlängd valbart)
1 Suppleant – val för 1,5-2,5 år (periodlängd valbart)
1 Utmanar representant – val för 1,5 år
1 Revisor – val för 1,5 år
1 Revisor suppleant – val för 1,5 år
2-3 Valberedning – val för 1,5 år

Ett tillägg gällande madatperioden är att alla poster har inför nästa val förlängts 0,5 års då kåren nyligen röstade för att flytta verksamhetsåret ett halvt år. Besultet innebär att nästa verksamhetsår blir 1,5 år, och då justeras även posternas madatperiod likvärdigt.

Låter det intressant?

Är du intresserad att engagera dig i kårarbetet så återkom till Valberedningen:
Anders Ingvarsson anders.ingvarsson@landvetterscout.se Tel: +46 722 463146
Lena Nohle lena.nohle@landvetterscout.se Tel: +46 702 223710