Kallelse till kårstämma i Landvetter scoutkår

Måndagen den 21 oktober 2024, klockan 18:00 kommer Landvetter scoutkårs kårstämma att hållas på Scoutgården i Landvetter.

Ladda ner kallelsen i PDF-format: Kallelse till kårstämma 2024

Välkomna till kårstämma i Landvetter scoutkår.

Välkomna till Landvetter scoutkårs årliga stämma 2024 som kommer att behandla det gånga verksamhetsåret HT 2023 och VT 2024 samt det kommande verksamhetsåret HT 2024, VT och HT 2025. Stämman hålls fysiskt på Scoutgården i Landvetter.

Handlingar till stämman kommer inte att skickas ut utan kommer att göras tillgängliga digitalt på denna sida efterhand, samtliga handlingar kommer att finnas tillgängliga under rubriken Stämmodokument innan stämman.

Alla deltagare på stämman kommer att delas in i patruller som kommer att gå till olika stationer där de kan prata och påverka alla delar som stämman kommer besluta om.
Stämman är öppen för alla medlemmar i Landvetter scoutkår och alla medlemmar har rösträtt.

Anmälan

Anmälningsformuläret hittar du här: Till anmälan » Du kan även använda QR-koden här intill.
Anmälan är så att vi vet hur många som vill fika och ungefär hur många som kommer på stämman. För att närvara och rösta på stämman behövs ingen anmälan. Anmälningsinformationen kommer vi radera när stämman är över.

Vi behöver ha in din anmälan senast 14:e oktober.

Anmälan

18:00 Ordföranden öppnar mötet och stämman startar.
18:30 Indelning i patruller som går till olika stationer. Fika.
19:30 Stämman återupptas
Ca 21.30 Avslutning

Motioner

Motioner kan skickas in till styrelsen fram till två veckor innan stämman, senast 7:e oktober. Motioner skickas till styrelsen@landvetterscout.se eller till kårens postmottagare:

Postmottagare / kårens sekreterare:
Bo Svanberg
Ledsängsvägen 80
438 34 Landvetter

Motioner som kommer in till styrelsen kommer att göras tillgängliga digitalt efterhand här nedan under rubriken Stämmodokument.

Propositioner

Styrelsen planerar inte att lämna in någon proposition till stämman.

Stämmodokument

• Kommer inom kort